• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Pradžia @duona Artūro skrynia Su šviečiančiais žibintais pasiruošiame sutikti ateinantį Kristų I d.

Su šviečiančiais žibintais pasiruošiame sutikti ateinantį Kristų I d.

El. paštas Spausdinti PDF

Tada su dangaus karalyste bus panašiai kaip su dešimtimi mergaičių, kurios, pasiėmusios žibintus, išėjo pasitikti jaunikio. Penkios iš jų buvo paikos ir penkios protingos. Taigi paikosios pasiėmė žibintus, o nepasiėmė alyvos. Protingosios kartu su žibintais pasiėmė induose (aggeiois) ir alyvos
Mt 25, 1–4

Šis pasakojimas yra palyginimas, o ne tikra istorija, ir jį pasakodamas Jėzus norėjo atskleisti tam tikrą realybę, kuri padeda šiek tiek daugiau suprasti apie dangaus karalystę ir jai ruoštis. 
Kartu ši istorija perteikia Izraelyje gyvavusį paprotį: jaunasis prieš vedybas su draugais ateidavo aplankyti nuotakos, laukiančios jo su savo draugėmis (pamergėmis). Išgirdusios, kad jaunasis jau artėjąs, merginos pasitikdavo jį su žibintuvais rankose ir palydėdavo į namus su tam tikra ceremonija. O po to jau prasidėdavo artėjančių vestuvių linksmybės. 
 Turime suprasti, kad šiame palyginime Jėzus kalba simboliais, kurie jo mokiniams dėl kultūrinių dalykų buvo visiškai suprantami, o mums, gyvenantiems šiuo laiku, turi būti paaiškinti. Simbolius geriausia atskleisti pačios Biblijos, puikiausiai atspindinčios tuometinę žydų kultūrą, paaiškinimais.
 Pagrindinė Jėzaus mintis yra ta, kad jis sugrįš, ir tikintieji turi būti pasiruošę jį sutikti kaip tos izraeliečių papročio besilaikančios mergaitės. Taigi kas ką reiškia šiame palyginime?

Dešimt. Izraelyje kiekvienam svarbesniam įvykiui įvykti reikėjo dešimties liudytojų. Be dešimties vyrų nebuvo statoma sinagoga, nevykdavo apipjaustymas, nekeltos vestuvės, bent dešimt liudytojų reikėdavo paschai švęsti. Boazas, planuodamas vesti Rūtą, taip pat pasikvietė dešimtį liudytojų (Rūt 4, 2). Taigi dešimt yra žmonių, kurie tiki šiuo papročiu ir jame dalyvauja, skaičius. Šiame palyginime Jėzus dešimt skelia per pusę, parodydamas, kad penki iš dešimties jo laukiančiųjų yra rimtai nusiteikę.  
Jaunikis. Jau supratome, kad pasakodamas apie jaunikį Jėzus turėjo omeny save. Kaip besituokiantis karalius jis pristatomas 45 psalmėje, kai kas Giesmių giesmėje mato Kristaus, kaip jaunojo, meilę Bažnyčiai, daugelyje Naujojo Testamento vietų Kristus taip pat yra jaunasis, kuris sudaro amžinąją meilės Sandorą su Bažnyčia: Džiūgaukime ir linksminkimės, ir teikime jam garbę, nes prisiartino Avinėlio vestuvės ir jo nuotaka pasirengusi; palaiminti, kurie pakviesti į Avinėlio vestuvių pokylį (Apr 19, 7, 9).
Mergaitės. Jos laukia jaunikio. Vartojant žodį mergaitės dėmesys kreipiamas ne tiek į lytį, kiek į lytinį skaistumą. Paprastai graikų žodis mergaitei pavadinti yra korasion arba paidiske, tačiau čia turime parteinos. Apr 14, 4 paaiškina, kad Kristų lydintieji yra skaistūs, nes jie nesusitepę moterimis. Vadinasi, skaistumas vienoda vertybė ir vyrams, ir moterims. Paulius korintiečiams sako: Aš jus sužiedavau su vienu vyru, su Kristumi, ir turiu pas jį nuvesti jus kaip skaisčią mergelę (2 Kor 11, 2).
Jeigu žmogus nėra vedęs, jis turi likti skaistus dėl Kristaus, o jeigu vedęs, tuomet lytiškumo skaistumas turi reikštis tik santuokoje. Dalykas tame, kad skaistūs laukia savojo ar savosios ir neieško kito ar kitos. Drauge mergaitės čia simbolizuoja žmones, kurie išpažįsta tikėjimą. Sakykime, tai yra Bažnyčios nariai. Jų pareiga yra sutikti jaunąjį ir jaunasis yra jų džiaugsmo priežastis. Mergaitės į šiuos namus atėjo sulaukti jaunojo ir dalyvauti jo šventėje.
Jau palyginimo pradžioje matome, kad jame kalbama apie santykius ir savaime suprantamus papročius. Palaikant santykius svarbu yra mokėti laukti, o džiaugsmą atneša atėjimas, kuris pateisina laukimą. Vertingas yra nuoširdus tyrumas, kuris yra pagarba jaunajam. Todėl dar nepaaiškinus visų simbolių turime savęs paklausti – ar mes esame tikėjimo ar regėjimo žmonės? Ar ateiname laukti jaunojo, ar verčiau patys, be jaunojo išsikeliame puotą? Gal geriau laukime Kristaus, nes su juo ateina tikroji šventė.

Atnaujinta ( Ketvirtadienis, 04 Gruodis 2008 12:13 )  

Prisijungę

Mes turime 2499 svečius online

Baneriai

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Pradžia @duona Artūro skrynia Su šviečiančiais žibintais pasiruošiame sutikti ateinantį Kristų I d.

Naujausi leidiniai

biblija-kalbina-tave.jpg Rekomenduojame naujas knygas:

"Biblijos konkordancija"

"Pažinti Dievą"

Apie laisvę...

Kiekvienas, kas daro nuodėmę, yra nuodėmės vergas.
Bet vergas ne amžinai namuose lieka, tik sūnus lieka ten amžiams.
Tad jei Sūnus jus išvaduos, tai būsite iš tiesų laisvi. (
Jėzus)



Design by Eduard Goss Laisvųjų krikščionių bažnyčia